Search:

Type: Posts; User: aith01

Page 1 of 9 1 2 3 4

Search: Search took 0.22 seconds.

  1. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Do the CDs still play?

    Do the CDs still play?
  2. I don’t think Nad meant anything malicious...

    I don’t think Nad meant anything malicious either. Twitter is indeed a cesspool, I agree.
  3. :lol

    :lol
  4. Yes, exactly. :up

    Yes, exactly. :up
  5. Thread: NP

    by aith01
    Replies
    7,711
    Views
    2,382,157

    https://www.youtube.com/watch?v=8iWxf5IruMQ

    https://www.youtube.com/watch?v=8iWxf5IruMQ
  6. Glad you got to see him again. :) I would love...

    Glad you got to see him again. :)

    I would love for a live version of Squonk to show up on one of his live albums from these recent tours. The time they played it when I saw them it was a fantastic...
  7. Uhm. No. You don’t get to make that decision for...

    Uhm. No. You don’t get to make that decision for me about what I “should” want to see. :lol

    Can we stop making it a Hackett-versus-Genesis thing please? Is it really necessary at this point in...
  8. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Well, you can't please everyone, I suppose.

    Well, you can't please everyone, I suppose.
  9. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    I understand. We all have our quirks when it...

    I understand. We all have our quirks when it comes to the things we enjoy, like music. ;)
  10. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Oh I didn't think you were complaining. Criticism...

    Oh I didn't think you were complaining. Criticism is all fine and good. :up

    There were a couple of other posts that singled out Mark Powell as somehow being "to blame" for the lyrics not being...
  11. I'm still in for this one. I heard some...

    I'm still in for this one. I heard some hyperbolic descriptions of Heaven & Earth before it came out, and I actually liked it so I never thought it was a bad album (certainly not as it was described...
  12. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    This is still a lavishly produced box set, is it...

    This is still a lavishly produced box set, is it not? Have we become so spoiled that we have to find something to complain about, even if it's something as secondary as not including lyrics in the...
  13. Replies
    44
    Views
    6,077

    https://youtu.be/ubwVcP8uLaw

    https://youtu.be/ubwVcP8uLaw
  14. Replies
    44
    Views
    6,077

    https://youtu.be/8iWxf5IruMQ From Hitoshi...

    https://youtu.be/8iWxf5IruMQ

    From Hitoshi Sakimoto, who is a brilliant composer IMO. His soundtracks for the Valkyria Chronicles and Radiant Silvergun games are also great.
  15. Replies
    16
    Views
    2,111

    Totally agreed. It's one of those...

    Totally agreed. It's one of those "spine-tingling" Genesis moments for me; recaptures some of the old magic. :)

    I'm gonna go put it on right now. :D
  16. My favorite VdGG is probably Still Life, but Pawn...

    My favorite VdGG is probably Still Life, but Pawn Hearts is a great record -- probably my 2nd fav.

    IMO, H to He, Pawn Hearts, Still Life, and Godbluff are all great albums. Raw at times, and...
  17. Replies
    160
    Views
    27,537

    I agree that a lot of the solo G-men output is at...

    I agree that a lot of the solo G-men output is at least good, if not great. I still love Phil's first three albums, even if No Jacket Required was his most streamlined pop-focused record I still love...
  18. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    Well, if you didn't like the '07 production, I...

    Well, if you didn't like the '07 production, I can see why you wouldn't like this one either. But let's face it, they were never going to do an "old people's home" style of stage show. That's just...
  19. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    You guess? I'd say that is very much the main...

    You guess? I'd say that is very much the main thing.
  20. Replies
    13
    Views
    342

    Thanks for the recommendations, guys. I'll check...

    Thanks for the recommendations, guys. I'll check them out! :up
  21. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Typical of the press, unfortunately. I just tune...

    Typical of the press, unfortunately. I just tune a lot of them out now. :lol
  22. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    Maybe YouTube videos aren't the best way to...

    Maybe YouTube videos aren't the best way to experience it, much less "give it a chance". I think your mind was already made up about this tour anyway, which is fine.
  23. Replies
    50
    Views
    2,360

    Yeah, I agree. Never thought San Tropez was a bad...

    Yeah, I agree. Never thought San Tropez was a bad song. I rather like it.
  24. Replies
    16
    Views
    2,111

    That is surprising. I think "One Man's Fool" is a...

    That is surprising. I think "One Man's Fool" is a great song, and the latter half of the song nearly reaches classic Genesis levels for me. Ray's vocal delivery on that track is outstanding too.
  25. Replies
    2
    Views
    188

    The YouTube one with the vertical volume bar that...

    The YouTube one with the vertical volume bar that adjusts horizontally actually made me laugh out loud in real life. :lol
  26. Replies
    50
    Views
    2,360

    Man, it's been ages since I've listened to...

    Man, it's been ages since I've listened to Meddle. My younger brother was the resident Floyd fan in our household when we were teenagers, probably even more so than our dad. They're still his...
  27. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    All good, my man. Thanks for letting me know. :)

    All good, my man. Thanks for letting me know. :)
  28. :up "Little House I Used to Live In" is an...

    :up

    "Little House I Used to Live In" is an astonishing musical achievement, IMO.
  29. Replies
    76
    Views
    2,403

    Love this one! I still have the original saved to...

    Love this one! I still have the original saved to my computer from "way back when". :lol




    Oh yeah, good example! That's one of my favorite PFM songs, in spite of the lyrics. The music is just...
  30. Probably "Cinema Show" by Genesis. My favorite...

    Probably "Cinema Show" by Genesis. My favorite tune overall, by anyone. Can't think of anything I'd rather hear one last time.




    :lol

    But what about Spock's Beard? ;)
  31. Replies
    13
    Views
    342

    Never heard their music, but sorry to hear of...

    Never heard their music, but sorry to hear of this nonetheless. 65 is way too young to go. :(
  32. Replies
    26
    Views
    2,793

    I don't think he was talking about you. If it's...

    I don't think he was talking about you. If it's any comfort. :)
  33. Replies
    48
    Views
    5,209

    Your son is a Marillion fan? How cool is that?!...

    Your son is a Marillion fan? How cool is that?! :)

    How old is he? And what's his favorite album by them?
  34. Replies
    48
    Views
    5,209

    Well, I have to say this new mix had some...

    Well, I have to say this new mix had some differences that were immediately noticeable to me. I guess I'm more familiar with Fugazi than I thought. :lol

    Forgot what a cool song "Assassing"...
  35. Replies
    48
    Views
    6,160

    Seemed like as good a thread as any. Over the...

    Seemed like as good a thread as any. Over the past few days I've revisited Alone Together by Gungfly, and it has grown on me quite a bit. I liked it when it came out, but now I really like it. That...
  36. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    Hey man, I have a couple of tickets to the Leeds...

    Hey man, I have a couple of tickets to the Leeds show on September 27th. I realize that Leeds is a bit of a drive from London and it's short notice, but I won't be able to attend that show (I'm going...
  37. Replies
    82
    Views
    8,004

    This is a really good cover! I love the original....

    This is a really good cover! I love the original. So cool to hear a (relatively) young band covering a Giraffe song like this, and putting in the work to do it justice. :heart

    Glad that Kevin's...
  38. Yeah, I'm inclined to agree with you. :up

    Yeah, I'm inclined to agree with you. :up
  39. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    Good!

    Good!
  40. Replies
    5
    Views
    169

    Way cool! I'd like to attend the Sky Blue Sky...

    Way cool! I'd like to attend the Sky Blue Sky festival sometime.

    There's a lot of good stuff on their albums, and they can be unpredictable. Wilco (The Album) and The Whole Love were both pretty...
  41. Interesting, I had no idea. All I've heard was...

    Interesting, I had no idea. All I've heard was what my parents played or what came on the radio (stuff like "Winds of Change" or "Rock You Like A Hurricane"). Not saying they were "bad", but just not...
  42. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    I think Congo was a pretty strong single, but...

    I think Congo was a pretty strong single, but that bizarre video might not have helped. I dunno…
  43. Everyone’s entitled to their own opinion. People...

    Everyone’s entitled to their own opinion. People in this thread felt compelled to dismiss Frank’s music as ‘stuff for 9-year-olds’, after all. :roll :lol

    Personally I’ve never cared much for the...
  44. I've never heard 200 Motels, but the version of...

    I've never heard 200 Motels, but the version of "Strictly Genteel" that's on Orchestral Favorites is wonderful. :up
  45. Replies
    2,724
    Views
    797,154

    Sweet! Underneath the Pine is a great record. My...

    Sweet! Underneath the Pine is a great record. My fave by TyM is Anything in Return, but I own all of his albums (on CD and vinyl), and they're all good. :D

    Anyway, you've sold me on this Mild High...
  46. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    :lol

    :lol
  47. Some incredible musical achievements on those...

    Some incredible musical achievements on those three albums. Also, I love doo-wop in general, and enjoyed when Frank played that stuff. You could tell he had a real fondness for it. :up
  48. Uh, well in at least one instance Airplane does:...

    Uh, well in at least one instance Airplane does: That scene when the crap hits the fan. :lol

    Also, "Let's Make The Water Turn Black" isn't really what I'd put in the same category as songs like...
  49. Oh I agree that sometimes he overstepped. And...

    Oh I agree that sometimes he overstepped. And like I said, I don't like his "gutter" humor personally. (Thankfully there's still a lot of stuff to enjoy that is free from that aspect.)

    But...
  50. Replies
    23
    Views
    1,313

    Love this guy. A memoir, yeah I'm down for that!

    Love this guy. A memoir, yeah I'm down for that!
  51. Replies
    48
    Views
    5,209

    My copy arrived today, so I'm hoping to dive into...

    My copy arrived today, so I'm hoping to dive into the album proper for a re-revisit. ;)
  52. I disagree here. Humor doesn't have to be clever...

    I disagree here. Humor doesn't have to be clever to be funny, IMO. Airplane, one of my favorite comedies, was full of cheesy sight gags and silly jokes. Some of it might have been clever, but a lot...
  53. Replies
    137
    Views
    11,709

    :lol

    :lol
  54. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    :rofl

    :rofl
  55. Replies
    2,724
    Views
    797,154

    Dude… Steely Dan and Toro y Moi are two of my...

    Dude… Steely Dan and Toro y Moi are two of my most favorite bands/artists ever. And I like what I’ve heard by the High Llamas too. ;)

    Gonna have to check that one out. :up
  56. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Are you okay, man? :huh

    Are you okay, man? :huh
  57. Thread: VDGG box!

    by aith01
    Replies
    294
    Views
    25,247

    Ah, okay I understand now. Thanks! :)

    Ah, okay I understand now. Thanks! :)
  58. Replies
    137
    Views
    11,709

    I like the diversity that “All the Love You Can...

    I like the diversity that “All the Love You Can Give” provides. Glad they didn’t swap it out for a more typical sounding BBT song.
  59. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    Really glad you enjoyed the show. :) I'm looking...

    Really glad you enjoyed the show. :) I'm looking forward to seeing them in a couple months.
  60. Replies
    1,006
    Views
    93,864

    While Mike is no virtuoso on the guitar, he's...

    While Mike is no virtuoso on the guitar, he's certainly no Mick Pointer either. :lol

    His playing on "Naminanu" and "Do The Neurotic" are some of my favorite parts to those songs. I love Mike....
Results 1 to 60 of 500
Page 1 of 9 1 2 3 4